Saturday, March 12, 2005

friends!

na het zwemmen in een zwembad met waar weinig mensen
en een paar kinderen
poortjes die niet draaien
irritante badmeesterjongetjes
en boterhammen met pindakaas
gevolgd door pizza en chocolademousse
[de goedkope, die's net zo lekker als de dure]
liep ik tegen een deur op
waar mijn hoog bleef hangen op het onderstaande citaat:

Friendship is born
at that moment
when one person says to another
"What! You too? I thought I was the only one"

[mooie wijsheden van ons aller bekende CS Lewis]

het was fijn
mijn vrijdagavond
alleen jammer
dat mijn lichtje is ontsnapt
terwijl ie moest schijnen op mijn achterwerk
zodat ik geen bekeuring zou krijgen
die ik gelukkig ook niet heb gehad

kwart voor tien bevroren thuis
(misschien moesten we toch maar binnen gaan staan
in plaats van buiten)
tien voor tien tandengepoetst en pyjama aan
en om vijf voor tien
ver weg in dromenland

mooie dromen
over al mijn lieve vrienden
die er ook nog zijn
als ik wakker word
dank U!

2 comments:

Mirjam said...

Jah... binnen had idd beter geweest... Toen ik boven kwam had ik bevroren tenen!!! En me broek was nat...
Maar anders hadden we liedje 585 gemist:-)

Anonymous said...

Hm, snap dat t heel interessant kan zijn om verschillende deuren eens wat dichterbij te bekijken en dat je er wijsheden door op kunt doen maar wil toch even de tip meegeven dat enige afstand soms toch ook erg gezond kan zijn.
Lief meisje, vond het erg gezellig, geniet van deze avonden met gespreksonderwerpen die van serieus naar grappig, van links naar rechts, van heel netjes naar net op het randje, van boven naar onder, van het wereldse naar het hemelse (hm, dit is denk ik niet de juiste term die ik bedoel), van ons lage landje naar het verre zuiden, van de roze wolk naar het grijze beton en van het verzonnene naar de werkelijkheid gaan.
Geniet van het weekend.
xr