Sunday, March 13, 2005

dreams

sommige dromen zijn te mooi om waar te zijn
anderen te verschrikkelijk om echt te gebeuren
daarom verzint je geest ze terwijl je slaapt
en als je wakker wordt blijken ze als een zeepbel
uiteen te spatten boven je duffe hoofd vol slaap
vannacht en die nacht daarvoor
had klaas vaak het verkeerde zand in mijn ogen gestrooid
waardoor de mooie dromen langs mij heen gleden
en de verschrikkelijke bleven hangen
beelden van fouten die vergeven en vergeten zijn
in kleurige kamers met roze, groen en blauw
het is verzonnen, een waan
maar het achtervolgt me al de gehele dag
en maakt dat ik me niet echt top voel
wat een ge-emmer over iets dat niet eens echt is

1 comment:

Mirjam said...

Gelukkig had iedereen in jouw droom nog al zijn ledematen en zaten ze nog in elkaar...
;-)