Saturday, March 05, 2005

denk daar maar eens over na

tijd voor een filosofische discussie!
roept u maar
maar wel omstebeurt
en dus niet allemaal door mekaar
want dan snap ik het niet meer
en raak ik het overzicht kwijt
wat erg vervelend is
voor een chaotisch meisje als ik

1 Wat is een stoel?
2 Wat zie je als je een stoel ziet?
3 Waaraan kun je zien dat iets een stoel is?
4 Is een tekening van een stoel hetzelfde als een stoel?
5 Bij welke tekeningen kun je zien dat het een stoel is die getekend is?
6 Hoe ongewoon vind je je eigen stoel?
7 Kun je alles een stoel noemen?
8 Kun je op elke tafel zitten?
9 Als je op elke tafel kunt zitten waarom noemen we alle tafels dan geen stoelen?
10 Is een getekende stoel een stoel als de tekenaar dit zegt?
11 Zijn alle stoelen ongewone stoelen?

2 comments:

Mirjam said...

1 Wat is een stoel?
Een middel om in je eentje op te kunnen zitten ...

2 Wat zie je als je een stoel ziet?
Dat hangt af van waar de stoel staat... Wat er dan voor mij is, in mijn blikveld, is de vraag...

3 Waaraan kun je zien dat iets een stoel is?
Voor mij is alles wat zitbaar is, en daar bewust voor gemaakt is, en je kan er alleen in je 1ntje in zitten, een stoel...

4 Is een tekening van een stoel hetzelfde als een stoel?
Nee, hoewel.. misschien toch.. op een tekening kan je ook zitten, en alleen in je 1ntje.. tenzij het een erg grote tekening is...(maar jah.. of die ervoor gemaakt is?)

5 Bij welke tekeningen kun je zien dat het een stoel is die getekend is?
Hmmm... diep... ik denk dat het te zien is, als eh.. tja eh... je ziet dat het niet met een computer is gedaan? Hoewel ze dat tegenwoordig ook tekenen noemen.. en als hij natuurlijk maar 2 dim. is, dan...

6 Hoe ongewoon vind je je eigen stoel?
Hmm.. best ongewoon... die groene van mij dan.. Je kent 'm wel...toch? Bbeetje rare vorm en eigenlijk net te klein om relaxed in te kunnen hangen.. Deze stoel is weer handiger om je voeten op te leggen... Maar dan zou het dus geen stoel meer zijn...

7 Kun je alles een stoel noemen?
Nee... kan ik jou een stoel noemen? Jij bent een onderdeel van alles.. toch?

8 Kun je op elke tafel zitten?
Elke tafel die daardoor niet in elkaar zakt jah...

9 Als je op elke tafel kunt zitten waarom noemen we alle tafels dan geen stoelen?
Omdat je op een tafel vaak met meerderen tegelijk kunt zitten... Dan zou je beter alle tafels banken kunnen noemen..

10 Is een getekende stoel een stoel als de tekenaar dit zegt?
Nee... want ik vind niet dat de tekenaar altijd gelijk heeft... Het is een stoel op het moment dat ik er enigszins (en dat mag dan best heel vaag en abstract zijn) een zitplaats voor 1 persoon in kan herkennen...

11 Zijn alle stoelen ongewone stoelen?
Dat hangt er vanaf.. Wat is een gewone stoel en wat is een ongewone stoel...

x Mir

dulboi said...

je kunt op
elke tafel zitten.
maar een tafel
is geen stoel.