Tuesday, March 08, 2005

done

mijn hoofd zit zo vol
dat ie bijna
van mijn romp valt
zo'n avond als deze
is niet goed voor mijn nekspieren

ik durf eindelijk weer mezelf te zijn
heb gewoon eens niet nagedacht
bij wat ik deed en zei
maar was gewoon
ik

hoe kan het
dat mensen dan gaan twijfelen
aan mijn oprechtheid
naar mijn streven
om altijd positief te zijn
en rekening te houden met anderen

ik zou nooit iemand
expres voor gek zetten
of willen kwetsen
dat zit gewoon niet
in mijn aard

al zo lang probeer ik
dit vol te houden
ga ik elke keer weer
met verwachting
en steeds weer
lukt het niet

altijd op- en aanmerkingen
verwijten
ik word er zo moe van
wil dit niet meer

ze zeggen wel eens
dat je moet stoppen
met dingen die meer energie kosten
dan ze geven
is dit de tijd
om er gewoon maar mee te kappen?

als mensen
mij aanvallen
op wie ik ben
en mijn verleden
is het klaar

afgelopen

3 comments:

Anonymous said...

Ha meisje,
dr speelt veel in je leven hè? soms heel gaaf en spannend maar soms ook intensief.
weet je, je bent zo'n mooi gaaf meisje en je leert nu al je goede kanten te ontwikkelen en je mindere kanten wat bij te werken maar bovenal ook jezelf te zijn. dat is zo mooi en het straalt van je af. daarom doet het mij pijn als ik je raak op punten die dingen naar boven halen die je aan het afsluiten bent en dat wil ik niet. het spijt me

Petite Marguerite said...

afzender???

Anonymous said...

emese