Friday, April 01, 2005

stage

ja, ik leef nog
ja, het goed met me
ja, de kinderen zijn erg leuk

ja, de collega's ook
ja, ik ben moe

...

de klas is echt super
het lijkt wel of ik naar mijn eigen
oude, vertrouwde klas kijk
toen ik jong was
maar nu
sta ik er zelf voor
uit te leggen

aan kinderen
die verdacht veel weg hebben
van de kinderen die ooit mijn klasgenootjes waren
hoe je een potje maakt van klei

met een patroon
waar we volgende week
zelf tuinkers in gaan zaaien
en word ik gekuffeld
door lieve meisjes
met zwarte krulletjes
hoor ik de jongens fluisteren
dat ze zo'n leuke en lieve nieuwe juf hebben

amsterdam is mooi
in de lente

vooral 's ochtends vroeg
als de stad nog aan het ontwaken is
en ik naar de metro loop
langs de buurtsuper
die nog slaapt
de vuilniszakken
die er net staan
klaar om opgehaald te worden

te vroeg eruit
's avonds vroeg erin
niks voor een student als ik

maar het is tof
dit red ik wel
acht weken lang

No comments: