Monday, May 09, 2005

dreams

terwijl ik de vorige post zat te schrijven
herinnerde ik me opeens het gesprek
dat ik gister met mijn zusje had
toeval? don't think so...

langs huizen en wegen
lopen we samen
mijn zusje, fiets en ik
en terwijl we gewoon aan het kletsen zijn
lijkt het net of er iets veranderd
we praten over rwanda,
stage lopen,
het kerststuk
losse dingen die zomaar in een gesprek
bij elkaar komen
en mij opeens het diepe besef overvalt
dat er in dit jaar
drie dromen van mij uitkomen
die ik al koesterde
toen ik nog heel klein was
ik loop stage
op mijn oude basisschool vlakbij de bijlmer
en praat ik met de kinderen over God,
hun eigenwaarde en wie we zijn
ga ik naar rwanda
om met straatkinderen en aidswezen
te werken, een druppel te zijn
op een gloeiende plaat
hebben we donderdag de eerste officiele
vergadering over het stuk
wat met kerst uitgevoerd gaat worden
ik heb het bedacht, en ben eindverantwoordelijke
op een eigentijdse manier het kerstverhaal
weer onder de aandacht brengen
een van de mooiste verhalen
wordt nu een multimediastuk

wow

even ben ik stil
buig ik mijn hoofd
en dank ik God

wow

tot Uw eer!!

1 comment:

Mirjam said...

Zo blij dat ik met mijn 2 beste en liefste vriendinnetjes mag werken aan jouw droom... Wat stiekem ook een beetje mijn droom voor dit jaar is geworden...
Ben vereerd dat jij mij wilt gebruiken... Dat God jou en ons wil gebruiken...
Donderdag is gonna rock!!!

Liefs!