Monday, March 21, 2011

Zin in de voortuin!

Nadat zoonlief de boel heeft ondergeplast, in bad is geweest, heeft gedronken, gespeeld en nu ligt te slapen is het mamatijd. Hoera! Eindelijk tijd voor een fijne lunch. Ontbijtspek, eitje, broodjes met mayo en een grote beker Optimel. Extra lekker want ik zit op het bankje voor ons huis in de voortuin. Blote voeten, hempje, shirtje, broek, meer is vandaag niet nodig, het is lente! Zonnestralen kietelen mijn gezicht. Helaas ben ik niet heel goed in lang blijven zitten en genieten. Dus kriebel ik de kat nog even onder zijn kin en trek dan het onkruid weg uit de tuin. Onee, dat was een bolletje. Toegegeven, hele groene vingers heb ik nog niet maar ik doe mijn best. En vind het heerlijk (tot mijn rug weer opspeelt, maar dat is weer een ander verhaal).


Binnen een paar minuten waren mijn vingers zwart van de aarde. Bah! Ach, ookal woon ik nu in een dorp, ik blijf een stadsmeisje. Gelukkig hebben we laatst bij Loods 5 prachtige Laura Ashley tuinhandschoenen gekocht. Snel naar binnen dus om ze te halen.


Onze voortuin is nu nog erg saai. Ik kan niet wachten om de voortuin aan te pakken. Ik kwam laatst eindelijk ergens een goed idee tegen. En manliefs broer zit zonder werk (buuh) maar elk nadeel heb z'n voordeel, hij gaat onze voortuin aanpakken! Hoera! Heb samen met manlief laatst al zitten puzzelen met takken en nu is het nog een kwestie van opmeten, tekenen en aan de slag!

Hierop is onze nieuwe voortuin geinspireerd, foto komt van de site inrichting-huis.com


Wie weet er hier in de omgeving een goede plek om aan Buxus te komen?
En leuk hoor, wit leren tuinhandschoenen. Maar hoe hou je die in hemelsnaam wit?

No comments: