Tuesday, March 01, 2011

Zapp Xtra

Het is alweer een tijdje geleden maar ik weet het nog goed. Op een zondag in oktober, terwijl wij druk waren met de laatste cadeaus inpakken voor mijn moeders verjaardag, kreeg ik een mail van Quinny. In die mail stond de blijde boodschap; ik was geselecteerd en uit heel veel mensen uitgekozen om de nieuwe Zapp Xtra uit te testen! Eerst gilde ik het uit en sprong ik letterlijk een gat in de lucht. Na snel teruggemaild te hebben vertrokken we naar mijn moeders verjaardag. Toen het een beetje geland was begon de twijfel toe te slaan. Waarom was ik eigenlijk uitgekozen? Pas in december was ik uitgerekend en de Zapp Xtra wordt pas echt handig als je kindje kan zitten. Hadden ze misschien een fout gemaakt? Er kan alleen een maxicosi op het onderstel dus zoveel zullen we hem wel niet gebruiken de eerste maanden, dachten we…



Niets blijkt minder waar. Inmiddels hebben we een pracht van een zoon en hebben we de vele voordelen van de Zapp Xtra ontdekt. Met de handige uit-een-stuk bestaande zitting die helemaal plat kan (handig met slaapjes!) hebben we nog geen kennis gemaakt, dat gaat van de zomer zeker goedkomen, dat weet ik nu al. Maar het onderstel is al veelvuldig gebruikt! Ondanks dat ik liever niet wil dat zoonlief teveel tijd doorbrengt in de maxicosi is de Zapp Xtra ideaal. Laatst moesten we naar een aantal winkels toe met de auto. En die winkels waren niet op loopafstand van elkaar. Maar doordat zoonlief steeds in de maxicosi kon blijven ging dit perfect. We hoefden steeds alleen de maxicosi uit de auto te halen en op het onderstel te klikken en konden weer shoppen. Zo zijn we een hele middag bezig geweest en hebben we zelfs nog gegeten bij de grote M. Met zoonlief slapend erbij, in de Zapp Xtra, precies op tafelhoogte.



Andere moeders hoor ik regelmatig klagen dat de maxicosi zo zwaar is. Daar zag ik zo tegenop! Doordat ik al veel rugklachten heb was ik bang dat het zo alleen maar erger zou worden. Maar gelukkig is daar de Zapp Xtra. Zelfs voor kleine stukjes gebruik ik ‘m, hij is zo makkelijk in en uit te klappen en past precies tussen de passagiersstoel en de achterbank dus hij gaat bijna altijd mee. Dit onderstel kan ook ik makkelijk tillen, wat een verschil met de grote kinderwagen!

En bijvoorbeeld gister waren we bij opa en oma. Wij gingen met z'n allen aan tafel en zoonlief was wakker en wilde nog niet slapen. Dus hebben we hem in de Zapp Xtra erbij gezet, kon hij lekker meekijken en was hij er wel helemaal bij. Tijdens het eten viel hij in slaap. Toen we na het toetje weer naar huis gingen hoefden we alleen maar met de Zapp Xtra naar de auto te rijden en de maxicosi in de auto te zetten. Pas thuis werd zoonlief weer wakker, met honger!

Zijn er dan helemaal geen nadelen? Voor grote afstanden en lekker langs de Amstel wandelen gebruik ik nog steeds de kinderwagen met grote bak. Daar kan zoonlief goed plat in liggen en in slapen. Dit omdat ik de maxicosi alleen geschikt vind voor korte tijd, niet voor langer dan 2 uur. Ook is het handvat van de grote wagen in hoogte in te stellen, bij de Zapp Xtra is dit niet zo. Ik ben lang en als ik ook nog hakken draag voelt de Zapp Xtra soms wat laag. Nog een nadeel? De wieltjes maken geluid. Niet veel maar toch.

Conclusie: wij zijn super blij met deze kans! En ik kan iedereen die een kindje verwacht of heeft aanraden nu vast de Zapp Xtra te kopen. Want het is ideaal. Je kindje kan lekker doorslapen en hoef je niet wakker te maken door ‘m uit de maxicosi te halen en in een koude kinderwagen te stoppen. En straks, als zoonlief groter is hebben we de ideale hippe buggy, daar verheug ik me nu al op! Want oh, wat is ‘ie mooi!

3 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Yo said...

Dit riekt naar reclame :)

Petite Marguerite said...

Vind je? ;)