Tuesday, November 11, 2008

knutselen

Ons thema 'Gevoel' is alweer bijna voorbij. Maar wat was het leuk om met 'mijn' kleutertjes te praten over blij, boos, verdrietig en bang zijn. Donderdag en vrijdag ga ik dit thema met ze afronden, onder andere door te praten over wat je kan doen als je negatieve gevoelens hebt, hoe je die naar een positief gevoel kan omkeren. Ook gaan we schoenendozen omtoveren in heuze 'troostdozen' met mooie versieringen (waarvoor ik de behangafdeling van de Praxis heb geplunderd, lang leve de gratis staaltjes) en die we gaan vullen met een zacht zelfgemaakt poppetje en een zelfgemaakt stressballetje. Ik heb er nu al zin in! Ook heb ik zin in de weken die komen. Gisteravond en vandaag heerlijk zitten knutselen aan allemaal Pietjes en Sinten. En natuurlijk aan mijn eigen troostdoos. Ik had ook een tissuedoos gekocht voor in de klas (handig met al die snotneuzen) en die heb ik in mijn enthousiasme ook helemaal gepimpt. Nu twijfel ik of ik hem niet gewoon hier thuis zal houden, hij is echt mooi geworden.. En manlief? Die is helemaal blij met zo'n vrolijke crea-vrouw. Die regen werkt trouwens ook goed mee, lekker binnen met Toon aan, regen tegen de ruiten en knutselen maar. Heerlijk!

No comments: