Tuesday, February 19, 2008

over mij

Eigenlijk wist ik dit al wel een beetje. Maar het blijft leuk, testjes doen over jezelf.

Nu blijkt uit deze test ten eerste dat ik veel interesse heb in de kunst en cultuur sector. Ik scoor hierop een 9. Dat is dan ook gelijk de hoogste score die je kunt halen. Bijbehorende beroepen zijn bijvoorbeeld acteur, theaterwetenschapper, beeldend kunstenaar, recensent, uitgever, decorontwerper en schrijver. Hmm, ja, dat lijkt me wel wat.

Tevens heb ik veel interesse in de sector sociale welzijn. Voorbeelden van beroepen in deze sector zijn psycholoog, studieadviseur, welzijnswerker, orthopedagoog, cultureel werker of sociaal raadsman. Daar scoor ik dan een 8.

En ik heb veel interesse in de communicatie en media richting. Voorbeelden van beroepen in deze richting zijn journalist, persvoorlichter, cineast, redacteur en reclamemaker. Ook daar haal ik een 8.

En verder:
"Uit de analyse die je gedaan hebt blijkt dat je interesse hebt in het vormgeven van je omgeving. Denk aan het ontwerpen en tot een bepaalde vorm brengen van materiële en immateriële zaken. Ook blijkt uit je analyse dat je interesse hebt om zelf fysiek dingen uit te voeren." Hmm, iets waarbij ik dingen vormgeef en tegelijkertijd ook fysiek aan het werk ben. Misschien moet ik dit nog maar even achter mijn sollicitatiebrief aansturen.

Ook interessant: op de sector logistiek en de sector techniek scoor ik beide een 1. Dat verklaart ook weer een hoop (sorry man!).

Grappig is dat onderwijs een 7 scoort, en dus niet in mijn top drie thuishoort. Ook opleiden scoort bedroevend laag. Tijd dus voor een carriereswitch. Maar dat hebben meerdere mensen me afgelopen tijd verteld. Mijn baan nu is echt STOM. Met hoofdletters. Nu nog het lef hebben om ze vertellen dat ik stop... Volgens de test moet ik ook mijn intuitie volgen, misschien moet ik dat maar als reden opgeven.

2 comments:

Loïs said...

ohoh! dat zijn niet de meest relaxte dingen om te moeten gaan vertellen idd!

you got so many talents girl!! ben benieuwd waar je intuïtie je allemaal naartoe gaat leiden!:)

Daphne said...

Ik kan alleen maar zeggen: follow your heart.

Grappig.. ik ging naar aanleiding van jouw post ook even beroepskeuzentesten.. en raad eens wat uit alle testen komt? Juist Leraar basisonderwijs.. typisch niet?